Podziel się z nami swoją opinią!

Wyślij opinię

Podziel się swoją opinią!

Sprawdzone i efektywne szkolenia dla handlowców B2B

Przeczytaj

Jakie szkolenia nie sprawdzają się?

Z naszej praktyki wynika, że nie sprawdzają się 1- lub 2-dniowe szkolenia, często wyjazdowe, niejednokrotnie połączone z integracją i wielką imprezą wieczorem. Następnego ranka niewielu ma ochotę i siłę na kontynuowanie szkolenia. 

Podczas takich szkoleń próbuje się przekazać bardzo duży zakres materiału. Niestety ludzki mózg nie jest w stanie efektywnie przyswoić tylu informacji w tak krótkim czasie.

Na co postawić nacisk przy szkoleniu handlowców?

Handlowcy to bardzo konkretni ludzie. Ich szefowie bardzo często są jeszcze bardziej konkretni. Zatem na co postawić nacisk przy wyszkoleniu sprzedawców?

Odpowiemy konkretnie:

  • Elevator Pitch.
  • Badania potrzeb poprzez umiejętne zadawanie pytań otwartych i pogłębiających.
  • Rozpoznanie różnicy między prawdziwą potrzebą a przeświadczeniem o potrzebie.
  • Rozpoznawanie typologii psychologicznej Klienta.
  • Znajomość procesu sprzedaży.
  • Korzystanie z systemu CRM.

 

Szkolenie i co dalej?

Szkolenia muszą być poparte treningiem. Należy codziennie (tak, nie pomyliliśmy się, CODZIENNIE) trenować jedną konkretną umiejętność. Taki trening nie powinien trwać dłużej niż 20 minut dla zespołu ok. 5 osób. Treningi powinien prowadzić manager zespołu, gdyż to on ma codzienną styczność ze swoim ze swoimi ludźmi. Jeżeli zespół pracuje w strukturze rozproszonej to oczywiście należy prowadzić takie 20 minutowe szkolenia on-line. Jeszcze raz podkreślimy, że należy trenować CODZIENNIE.

A co ze szkoleniem dla managerów?

Manager, który chce zyskać autorytet wśród handlowców powinien umieć więcej niż oni lub przynajmniej sprawiać takie wrażenie. Powinien raz na jakiś czas zabłysnąć jakąś ciekawą techniką sprzedażową, jakimś super pytaniem otwierającym lub świetnie zbitą obiekcją. Oznacza to, że manager też powinien się nieustanie szkolić i CODZIENNIE trenować. Oczywiście przy wyszkoleniu managera kładzie się nacisk nie tylko na sprzedaż, ale także na umiejętność zarządzania zespołem.

 

Oceń treści na stronie:

lepiej być nie może!
dobry
nawet, nawet
mógłby być lepszy
słaby
 

Informacja nt. cookie

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w menu przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies, oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia końcowego.
Dowiedz się więcej
Wiadmość została wysłana. Dziękujemy!
Dziękujemy- zadzwonimy do Ciebie
Dziękujemy- wyślij nam wiadomość