Podziel się z nami swoją opinią!

Wyślij opinię

Podziel się swoją opinią!

Program generowania leadów B2B - Planowanie kampanii lead generation

Przeczytaj

Co to jest PGL (Program Generowania Leadów)?

Program Generowania Leadów (PGL) to działania jakie podejmuje marketing, aby zebrać informacje na temat potencjalnych Klientów, którzy mogą być zainteresowani zakupem Twoich produktów lub usług. 

Z jakich faz składa się LGP?

  • Stworzenie platformy WWW do generowania leadów, która posiada mechanizmy zbierania informacji o zainteresowaniach Klientów.
  • Stworzenie odpowiednich treści, które będą wykorzystywane na stronie WW oraz podczas kampanii marketingowych
  • Przeprowadzenie kampanii marketingowych kierujących na stronę WWW.
  • Pozyskanie takiego zakresu informacji o potencjalnym Kliencie, który jest zgodny z definicją leadu sprzedażowego.
  • Przekazanie leadów do działu sprzedaży przez marketing
  • Otrzymanie informacji zwrotnej z działu sprzedaży przez marketing w celu optymalizowania dalszych działań i kampanii marketingowych

Jak wygląda kampania dla potrzeb PGL?

Kampania marketingowa przeprowadzana na potrzeby generowania leadów powinna przede wszystkim uwzględniać Cykl Zakupowy Klienta, czyli to w jaki sposób Klienci kupują Twoje lub podobne produkty i usługi. Kampanie mogą być prowadzone on-line oraz off-line i w różnych branżach sprawdza się inne rozwiązanie. W branży IT przykładowo bardzo ważną rolę odgrywają seminaria, webinaria, a także coraz częściej WOD (webinar on demand).

Jeżeli prowadzone są działania on-line, to ważne jest, aby słowa kluczowe wykorzystywane przy kampaniach AdWords, treści mailingów i innych form reklamowych były bezpośrednio skorelowane z treścią na stronie internetowej. Co więcej kampania w cale nie powinna być kierowana na zakładkę kontakt. Przy takim podejściu zaobserwujesz ogromny bounce rate.

Mam lead i co dalej?

Po pierwsze – nie spal go! Jeżeli masz już lead, to oznacza, że jako dział sprzedaży możesz podjąć akcję sprzedażową. Sprawdź zatem informacje jakie posiadasz. Dział marketingu powinien oprócz danych z formularza rejestracyjnego dostarczyć informacje na temat preferencji i zainteresowania potencjalnego Klienta. Do zbierania tego typu danych służy oprogramowanie klasy Marketing Automation.  

Czy można optymalizować LGP?

Nie, nie można…TRZEBA! Cała sprawa z generowaniem leadów polega na tym, aby stworzyć taką własną platformę, którą można optymalizować pod kątem wizualizacji treści, rodzaju treści, call2action. Dodatkowo należy pamiętać, że optymalizować można również same kampanie, a dodatkowo zawsze trzeba mieć na uwadze to, że w B2B liczy się wartościowy i jakościowy ruch. Zatem jeżeli zbyt mało leadów się generuje, to nie zawsze zwiększanie zasięgów kampanii jest dobrym kierunkiem. Z naszego doświadczenia wynika, że działania odwrotne przynoszą o wiele lepsze efekty, czyli przeprowadzanie kampanii celowanych, gdzie niejednokrotnie baza mailingowa to 700 adresów, a konkretne frazy w wyszukiwarce mają potencjał 100 na miesiąc.

Co muszę przygotować, aby mieć PGL?

  • Zidentyfikować Cykl Zakupowy Klienta
  • Stworzyć platformę www dedykowaną do generowania leadów
  • Zaplanować i przeprowadzić kampanię kierującą ruch na platformę

Oceń treści na stronie:

lepiej być nie może!
dobry
nawet, nawet
mógłby być lepszy
słaby
 

Informacja nt. cookie

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w menu przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies, oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia końcowego.
Dowiedz się więcej
Wiadmość została wysłana. Dziękujemy!
Dziękujemy- zadzwonimy do Ciebie
Dziękujemy- wyślij nam wiadomość