Podziel się z nami swoją opinią!

Wyślij opinię

Podziel się swoją opinią!

Poprawne wdrożenie systemu Marketing Automation

Przeczytaj

Co to jest Marketing Automation?

Marketing Automation to system informatyczny, który umożliwia automatyzację procesów marketingowych, a także monitorowanie zachowania użytkowników na stronie WWW. Wdrożenie marketing automation, gdy przeprowadzone prawidłowo, może zwiększyć liczbę leadów oraz konwersję na sprzedaż. Przeprowadzone nieprawidłowo, będzie skutkowało tym, że oprogramowanie będzie używane jedynie jako narzędzie do wysyłki e-mailingu.

 

Czego dowiadujemy się o użytkownikach dzięki monitorowaniu?

Dzięki systemowi klasy marketing automation i monitorowaniu użytkowników można zbierać następujące informacje:

  • Wizyty użytkowników anonimowych i zidentyfikowanych.
  • Ścieżki zainteresowania treściami (content interest tracking).
  • Typologie psychologiczne.
  • Czas spędzony na poszczególnej treści.
  • Ruchy użytkownika myszką (mouse tracking).
  • Przewijanie strony WWW przez użytkownika (scroll tracking).

 

Co mi daje wiedza o użytkownikach?

Wiedza o użytkownikach daje możliwość świadomego planowania działań marketingowych takich jak: kampanie online oraz offline, webinaria, seminaria. Jest również skarbnicą wiedzy dla działu sprzedaży, który podejmując kontakt z wygenerowanymi leadami, już na wstępie może nawiązać do tematów, które interesują najbardziej potencjalnego klienta (określony produkt, usługa etc.).

 

Jakie działania marketingowe można realizować dzięki MA?

Dzięki niektórym narzędziom klasy marketing automation można automatyzować:

  • Wysyłki e-mailingowe (masowe lub indywidualne).
  • Wyświetlanie dynamicznych treści na stronie WWW w zależności od zainteresowań użytkownika.
  • Grupowanie użytkowników.
  • Tagowanie użytkowników w celu przeprowadzenia dalszych działań.
  • Wysyłki alertów do handlowców, gdy użytkownik wykona określoną akcję na serwisie WWW.

 

Co należy zrobić, aby zautomatyzować procesy marketingowe?

Po pierwsze:

Aby automatyzować procesy marketingowe należy mieć OPRACOWANE procesy marketingowe, które działają i są prowadzone ręcznie lub zostały przygotowane od razu pod automatyzację.

Następnie:

Należy krok po kroku skonfigurować narzędzie MA i zweryfikować, czy system obsługuje procesy w całości, czy tylko w części. Należy pamiętać, że jeśli system obsługuje nawet całość procesów marketingowych to nie oznacza, że ingerencja człowieka nie jest wymagana. Wręcz przeciwnie, należy wyszkolić zespół marketingowy do tego, aby na bieżąco analizował dane i tworzył nowe procesy marketingowe, które będzie automatyzować w systemie.

 

Jakie rodzaje treści są potrzebne dla MA?

I znowu wracamy do wszystkim znanego stwierdzenia: „Content is the KING”. Treści, które przyniosą zamierzony skutek w automatyzacji muszą przy tworzeniu uwzględniać:

  • Fazy Cyklu Zakupowego Klienta.
  • Persony.
  • Typologie psychologiczne.
  • Potrzeby.
  • Trigery.
  • Miejsce publikacji (strona WWW, baner on-line, e-mailing, inne).

 

Czy za pomocą MA można prowadzić działania sprzedażowe?

Dzięki Marketing Automation można bezpośrednio wspierać działania sprzedażowe bez ingerencji człowieka i w taki sposób formułować przekaz wyświetlany w e-mailu lub na stronie WWW, aby potencjalny klient nacisnął magiczny przycisk „kupuję”.

 

Co muszę przygotować, aby móc rozpocząć wdrażanie MA?

Wdrożenie marketing automation jest najbardziej zaawansowanym poziomem w tworzeniu całego ekosystemu do generowania leadów. Tematem wdrożenia można zająć się na poważnie, gdy firma posiada:

  • Zidentyfikowany Cykl Zakupowy Klienta.
  • Matrycę Contentową (matrycę treści).
  • Stworzone wartościowe treści (na stronę WWW, e-mailing, banery reklamowe, AdWords, inne).
  • Stworzony system scoringowy.
  • Opracowaną taktykę zbierania danych.
  • Zdefiniowane procesy marketingowe.

 

Jak wygląda proces wdrażania MA?

Dobrze przygotowane wdrożenie Marketing Automation może potrwać 1-2 miesiące. Nieprawidłowo przygotowane może zająć nawet rok i więcej. Zazwyczaj wdrożenie składa się z następujących faz:

  • Wgranie kodu trackującego na stronę (strony) WWW.
  • Otagowanie całego serwisu WWW, czyli wprowadzenie poszczególnych zakładek do systemu.
  • Przygotowanie ścieżek automatyzacji.
  • Utworzenie reguł automatyzacji.
  • Testowanie.
  • Uruchomienie.
  • Analiza i usprawnianie procesów i reguł automatyzacji.

Należy jednak pamiętać, że każde wdrożenie musi być dostosowane do wymagań firmy i celów jakie ma osiągnąć dział marketingu.

 

Wdrożenie MA i co dalej?

Po nieprzemyślanym wdrożeniu marketing automation bardzo łatwo wpaść w pułapkę korzystania z tego narzędzia jako platformy do e-mail marketingu. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, iż oprogramowanie może pomóc automatyzować procesy, a te powinny być weryfikowane i w miarę możliwości ulepszane.

Gdy założymy, że cała „maszyna” do generowania leadów działa, należy ustalić moment przekazania leadu do działu sprzedaży i to, czy będzie to wykonywane automatycznie przez system, czy ręcznie przy udziale specjalisty.

 

Oceń treści na stronie:

lepiej być nie może!
dobry
nawet, nawet
mógłby być lepszy
słaby
 

Informacja nt. cookie

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w menu przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies, oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia końcowego.
Dowiedz się więcej
Wiadmość została wysłana. Dziękujemy!
Dziękujemy- zadzwonimy do Ciebie
Dziękujemy- wyślij nam wiadomość