Podziel się z nami swoją opinią!

Wyślij opinię

Podziel się swoją opinią!

Opracowanie matrycy content marketingowej

Przeczytaj

Co to jest Lead Nurturing?

Lead Nurturing z języka angielskiego oznacza „dojrzewanie leadów”. Powszechne jest też określenie  „podgrzewanie leadów”. O co tak naprawdę chodzi z tym dojrzewaniem/podgrzewaniem? Lead Nurturing to wszelkie działania marketingowe, które prowadzą do wzbudzenia potrzeby u Klienta i budują jego gotowości do zakupu.  Można to osiągnąć dzięki odpowiednio przygotowanym i wartościowym treściom (content marketing).

 

Jakie firmy potrzebują tego rozwiązania?

Każda firma B2B, która prowadzi sprzedaż rozwiązań, usług, a także niektórych produktów, musi pamiętać o tworzeniu wartościowych treści. W segmencie B2B sam opis produktu nie jest uznawany za wartościową treść. Potencjalny Klient oczekuje wartości dodanej, edukacji, eksperckości.

Co jest wymagane do stworzenia Matrycy Contentowej?

Do stworzenia Matrycy Contentowej (matrycy treści) wymagane jest zidentyfikowanie Cyklu Zakupowego Klienta, a w ramach niego:

  • Faz Cyklu Zakupowego (fazy procesu zakupowego).
  • Trigerów (czyli czynnikow pobudzających do zakupu).
  • Potrzeb.
  • Person (w podziale na działy, stanowiska).

 

Jakie konkretne efekty przyniesie mi stworzenie Matrycy Contentowej?

Po pierwsze:

Stworzenie Matrycy Contentowej (matrycy treści) przede wszystkim daje pewność, że treści tworzone dla potencjalnych Klientów są wartościowe, ponieważ do ich tworzenia wykorzystywane są informacje pozyskane bezpośrednio od Klientów, którzy kupili i przeszli cały proces zakupowy (customer journey)

Po drugie:

Matryca Contentowa jest fundamentem dla kampanii marketingowych. Dzięki niej w łatwy sposób można:

  • Przygotować komunikację mailową (treść maila i temat).
  • Dobrać odpowiednie słowa kluczowe do kampanii AdWords.
  • Zorganizować interesujący potencjalnych Klientów event (webinarium lub seminarium).
  • Prowadzić komunikację w mediach społecznościowych.

 

Jakie jest powiązanie Matrycy Contentowej z innymi elementami zagadnień Lead Generation?

Matryca Contentowa jest drugim krokiem zaraz po Identyfikacji Cyklu Zakupowego Klienta, w procesie tworzenia platformy WWW do generowania leadów.

Matryca Contentowa i co dalej?

Jeżeli masz już gotową Matrycę Contentową to wiesz już, jakie treści należy umieścić na stronie WWW oraz jakie treści będą wykorzystywane podczas kampanii demand i lead generation. Następne kroki to stworzenie platformy WWW dedykowanej do generowania leadów, a następnie wdrożenie marketing automation.

 

Oceń treści na stronie:

lepiej być nie może!
dobry
nawet, nawet
mógłby być lepszy
słaby
 

Informacja nt. cookie

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w menu przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies, oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia końcowego.
Dowiedz się więcej
Wiadmość została wysłana. Dziękujemy!
Dziękujemy- zadzwonimy do Ciebie
Dziękujemy- wyślij nam wiadomość