Podziel się z nami swoją opinią!

Wyślij opinię

Podziel się swoją opinią!

Identyfikacja Cyklu Zakupowego Klienta

Przeczytaj

Co to jest ICZK?

Identyfikacja Cyklu Zakupowego Klienta to poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: „Jak kupują Twoi klienci?”. Często zamiennie stosuje się sformułowania: proces zakupowy klienta lub customer juorney.

 

Jak identyfikujemy sposób kupowania usług lub produktów przez Klientów?

Aby zidentyfikować w jaki sposób Klienci kupują należy…po prostu porozmawiać. Tak tak, wystarczy po prostu porozmawiać z:

  1. pracownikami z różnych działów (Internal Experience).
  2. Twoimi Klientami, ale w nieco inny sposób niż do tej pory (Deep Dive – wywiady pogłębione).

Internal Experience – co to jest?

Internal Experience to jedna ze stosowanych przez nas metod do Identyfikacji Cyklu Zakupowego Klienta. Polega ona na wydobyciu wiedzy od pracowników w jaki sposób Klienci kupują oferowane produkty i usługi, i co z nimi się dzieje po zakupie. 

Z naszych doświadczeń wynika, że wiedza na temat customer journey (procesu zakupowego) zazwyczaj jest w organizacji. Jedyne co należy zrobić to zorganizować spotkanie, na którym pojawią się kluczowe osoby, które mają kontakt z Klientem w różnych fazach cyklu zakupowego, m.in. marketing, sprzedaż, dział obsługi Klienta, reklamacje, dział techniczny, infolinia itp. Każdy dział, który ma styczność z Klientem bierze udział w procesie zakupowym tego Klienta i ma bardzo dużo ciekawych wniosków do przekazania.

 

kontakt
Proszę o kontakt. Chcę porozmawiać na temat Internal Expierience i Identyfikacji Cyklu Zakupowego Klienta.

Deep Dive (wywiady pogłębione) – O co tu chodzi?

Wiedza uporządkowana i spisana podczas spotkań w grupach roboczych Internal Experience jest bardzo dobrą podstawą do poprowadzenia rozmów z Klientami. Podczas tych rozmów wyłoni się prawdziwy obraz tego, w jaki sposób organizacja postrzegała do tej pory proces zakupowy Klienta i na ile jest on zgodny z rzeczywistością. Bez obaw! Współpracując z firmami przy Identyfikacji Cyklu Zakupowego Klienta potwierdza się, że firmy zazwyczaj mają bardzo dużą wiedzę na temat procesu zakupowego ich Klientów. My pomagamy tą wiedzę uzupełnić, uporządkować i lepiej wykorzystać.

 

kontakt
Proszę o kontakt. Chcę porozmawiać na temat Deep Dive i Identyfikacji Cyklu Zakupowego Klienta.

Z czego składa się CZK?

Cykl Zakupowy Klienta przybiera formę raportu, który zawiera następujące elementy:

  • Fazy Cyklu Zakupowego.
  • Persony, które biorą udział w procesie wraz z informacją o fazie w jakiej dołączają do procesu.
  • Ile trwa poszczególna faza.
  • Jakie są potrzeby Klienta w poszczególne fazie procesu zakupu.
  • Zidentyfikowane Trigery, które zapoczątkowały proces zakupowy.
  • Zidentyfikowane Blokery, które utrudniały zakup produktu lub usługi.
  • Informacje o poziomie satysfakcji z zakupu oraz obsługi posprzedażowej.
  • Inne, według Twoich potrzeb.

 

kontakt
Proszę o kontakt. Chcę porozmawiać na temat przygotowania raportu: Identyfikacja Cyklu Zakupowego Klienta.

Po co mi zidentyfikowane fazy CZK?

Identyfikacja Faz w Cyklu Zakupowym pozwala „rozebrać” na czynniki pierwsze proces zakupu Twoich produktów lub usług. Daje to możliwość lepszego dostosowania procesów marketingowych i sprzedażowych do tego, w jaki sposób Klient kupuje. Co więcej, rozbicie całego procesu na fazy daje możliwość usprawniania poszczególnych elementów procesów marketingowo-sprzedażowych, dzięki czemu można skupić się na poprawianiu wybranych, źle działających elementów procesu. Dzięki podziałowi na fazy unikniesz nerwowych ruchów związanych ze zmianą całego procesu marketingowego lub sprzedażowego jeżeli COŚ nie działa.

 

Czy każda firma ma inne CZK?

To jest bardzo ciekawie postawione pytanie, które od razu wymusza zwrócenie uwagi na bardzo ważny szczegół. Cykl Zakupowy Klienta nie dotyczy Twojej firmy i musisz się z tym pogodzić. Droga, jaką przechodzi Klient przy zakupie usługi lub produktu, który odpowiada na jego potrzeby to jego droga. Twoja firma może jedynie rozpoznać tę drogę i znaleźć się na niej, gdy Klient nią podąża lub oddać to pole konkurencji.

Zatem odpowiadając na pytanie – każda usługa i każdy produkt może mieć inny proces zakupowy.

 

Jak wygląda proces realizacji usługi ICZK?

Gdy pomagamy firmie w tym procesie przychodzimy zazwyczaj przez kilka etapów:

  1. Rozmawiamy z Tobą, na temat tego co chcesz osiągnąć dzięki ICZK.
  2. Ustalamy skład grupy roboczej, aby przeprowadzić warsztaty Internal Experience.
  3. Ustalamy grupę Klientów, z którymi przeprowadzimy rozmowy na temat ich procesu zakupu (Deep Dive).
  4. Przygotowujemy raport na bazie Internal Experience oraz Deep Dive.

Przesyłamy Ci gotowy raport.

 

ICZK i co dalej?

ICZK to pierwszy krok, który przybliża Cię do stworzenia platformy do generowania leadów. Kolejne to:

  • Matryca Contentowa (matryca treści).
  • Lead Scoring.
  • Taktyka zbierania danych.
  • Marketing Automation.

 

Oceń treści na stronie:

lepiej być nie może!
dobry
nawet, nawet
mógłby być lepszy
słaby
 

Informacja nt. cookie

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w menu przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies, oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia końcowego.
Dowiedz się więcej
Wiadmość została wysłana. Dziękujemy!
Dziękujemy- zadzwonimy do Ciebie
Dziękujemy- wyślij nam wiadomość