Podziel się z nami swoją opinią!

Wyślij opinię

Podziel się swoją opinią!

Pobierz raport

Jeśli chcesz otrzymać raport, wypełnij formularz, a na podany adres e-mail otrzymasz link do pobrania pliku pdf.

Wyślij chcę otrzymać link do pobrania raportu
Stan Marketingu B2B w Polsce 2015
Pomimo popularności pojęć́: „generowanie leadów” i „content marketing” brakuje danych dotyczących tych praktyk wśród firm B2B w Polsce. Sam pomysł zbadania stanu marketingu firm B2B w Polsce zrodził się̨ podczas wystąpień i rozmów autorów tego raportu, którzy wielokrotnie powołując się na dane i badania z USA i Europy Zachodniej słyszeli pytania o stan rzeczy na naszym polskim rynku. Badanie zostało podzielone na dwie części:

Debata

Program #KISZMASZ360 nagrywany jest w technologii video 360, dlatego jego poprawne wyświetlanie możliwe jest jedynie:
  • Na smartfonach i tabletach za pomocą aplikacji YouTube.
  • Na komputerach za pomocą przeglądarki Chrome
Debata o Content Marketingu
Debata o Generowaniu Leadów



Część pierwsza Badania B2B poświęcona content marketingowi

Nie ma wątpliwości, że firmy B2B w Polsce widzą content marketing jako tę taktykę marketingową, która przynosi najwyższy zwrot z inwestycji w postaci zwiększonej sprzedaży. W taki sposób odczytujemy fakt, że najwięcej firm wskazało, że nakłady na tworzenie treści będą najszybciej rosnącą pozycją w ich budżecie. Deklaruje to aż ponad 2/3 respondentów! Warto przy tym wspomnieć, że kolejne najszybciej rosnące nakłady to e-mail marketing oraz działania w mediach społecznościowych. Obie te techniki garściami czerpią z content marketingu – są to przecież kanały komunikacji, które wymagają zasilenia treścią. Pobierz raport i dowiedź się wiecej!

 

Część druga Badania B2B poświęcona generowaniu leadów B2B

Choć mogłoby się wydawać, że podejście związane z generowaniem leadów jest już powszechną praktyką, pewnym zaskoczeniem może być to, że blisko 40% ankietowanych marketerów deklaruje, że nie stosuje lub nie wie, czy stosuje generowanie leadów.

Dobrą wiadomością jest to, że zdecydowana większość ze stosujących generowanie leadów deklaruje posiadanie jakiejś formy definicji leadu. Jednak, patrząc z pespektywy wszystkich badanych firm, jest to zaledwie ich połowa. Pobierz raport i dowiedź się wiecej!


Komentarze ekspertów
Poniżej zamieszczamy skróty z komentarzy ekspertów, które są dostępne w pełnej wersji w raporcie B2B. Pobierz raport i dowiedz się więcej!

Magdalena Sarzyńska- Content Manager w firmie doradczej PwC

"I co z tą wartościową treścią?"

Firmy potrzebują wartościowych treści. Ile jest treści w content marketingu polskich firm sektora B2B?

Ponad 60% polskich marketingowców deklaruje, że nakłady na tworzenie treści będą najszybciej rosnącą pozycją w ich budżecie.

Fani wartościowych treści skaczą z radości. Kończą się czasy, w których firmy mówią tylko o sobie i własnych produktach lub usługach. Znikają reklamy naklejone na autobusach, roll-upy wystawiane wśród setek innych oraz informacje prasowe mówiące o tym, które miejsce firma zajęła w rankingu. Coraz częściej w negocjacjach z podmiotami organizującymi wydarzenia specjalne pojawia się wątek rejestracji obecności przez stronę firmy – partnera, a nie organizatora.

...pobierz raport i zapoznaj się z pełnym komentarzem.

 

Igor Bielobradek - autor bloga b2b-marketing.pl

Marketerzy B2B stoją przed wielką szansą.

Jak sugerują wyniki naszego badania, wiele firm B2B upatruje w content marketingu szansę na efektywną formę komunikacji ze swoją grupą docelową. Firmy przesuwają coraz większą część budżetów na tworzenie i publikację treści (często kosztem wydatków na reklamę). Spora część firm (choć nie jest to jeszcze tak powszechne, jak mogłoby się wydawać) próbuje również stosować generowanie leadów, aby w sposób bezpośredni powiązać akcje marketingowe z działaniami sprzedażowymi.

Moim zdaniem, jest to ogromna szansa dla samych marketingowców B2B by wyjść z cienia mgliście pojętego „marketingu” oraz „budowania wizerunku” tak, by w sposób bezpośredni przyczynić się do budowy sukcesu finansowego firmy oraz partycypować w benefitach z tym związanych.

...pobierz raport i zapoznaj się z pełnym komentarzem.

 

Informacja nt. cookie

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w menu przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies, oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia końcowego.
Dowiedz się więcej
Wiadmość została wysłana. Dziękujemy!
Dziękujemy- zadzwonimy do Ciebie
Dziękujemy- wyślij nam wiadomość