Podziel się z nami swoją opinią!

Wyślij opinię

Podziel się swoją opinią!

Audyt procesu sprzedaży

Przeczytaj

Na czym polega audyt procesu sprzedaży?

Audyt procesu sprzedaży polega na przeprowadzeniu analizy i oceny aktualnego procesu sprzedażowego, faz z jakich się składa oraz czy jest dostosowany do Cyklu Zakupowego Klienta. Audyt odpowiada również na pytanie, w jakim stopniu system CRM jest dostosowany do procesu sprzedaży i w jaki sposób lepiej go dopasować. W wyjątkowych przypadkach, gdy system CRM nie spełnia wymagań procesu sprzedaży, przeprowadzana jest analiza rynku i wskazywane są takie systemy, które obsłużą proces.

 

Co mogę zyskać przeprowadzając audyt sprzedaży?

Przeprowadzając z naszą firmą audyt procesu sprzedaży otrzymujesz:

  1. Informacje dotyczące tego, czy aktualny proces sprzedażowy zawiera wszelkie niezbędne fazy i czy jest optymalnie zaplanowany. Przeprowadzimy optymalizację procesu lub zbudujemy go od nowa.
  2. Informację zwrotną na temat tego, czy jest prawidłowo przygotowany elevator pitch. Jeżeli nie, to przygotujemy go dla Ciebie.
  3. Rekomendacje dotyczące systemu CRM, który w pełni obsłuży proces sprzedażowy.
  4. Informację, czy proces sprzedażowy zakłada rozpoznawanie typologii psychologicznych klienta. Jeżeli nie, to otrzymasz konkretne wytyczne związane z typologiami klientów, aby Twoi handlowcy zwiększyli skuteczność w sprzedaży.

W wyniku audytu powstaje raport, który zawiera wskazówki dotyczące stanu faktycznego procesu sprzedaży oraz wytyczne opisujące proces ulepszony.

 

Jakie kluczowe wskaźniki sprzedażowe mogę poprawić dzięki audytowi?

  • Konwersję cald calli na umówione spotkania
  • Konwersję spotkania na złożone oferty
  • Konwersję złożone oferty na podpisane umowy
  • Konwersję podpisane umowy na przedłużone umowy

Czy codzienna praca działu sprzedaży podlega audytowi?

W rozszerzonym ujęciu przeprowadza się również audyt codziennej pracy działu sprzedaży, aby znaleźć obszary do optymalizacji, wyeliminować te czynności, które są zbędne, nakierować sprzedawców na czynności, które przybliżają ich do realizacji celów sprzedażowych. Finalnie przygotowuje się harmonogram pracy uwzględniający kluczowe KPI w ujęciu miesięcznym, tygodniowym, dziennym, a w wyjątkowych przypadkach nawet godzinnym.

Jakie najczęstsze błędy wychwytuje audyt sprzedaży?

Najczęściej wychwytywane błędy w procesie sprzedaży to:

  • Nie ma spisanego procesu sprzedaży.
  • Proces sprzedaży jest tylko na papierze, a w rzeczywistości wygląda on zupełnie inaczej.
  • Sprzedawcy nie mają ustalonego elevator pitch, który jest kluczem do umawiania spotkań.
  • Sprzedawcy, nawet Ci najlepsi, nie rozpoznają typologii psychologicznych klienta, stosują skomplikowane i trudne do zastosowania definicje typologicznie lub działają zgodnie z tym, co podpowiada im intuicja.
  • Nie stosuje się technik związanych z negocjacjami, lub są one traktowane nieprawidłowo.
  • Nie stosuje się technik zamykania sprzedaży lub są one stosowane błędnie
  • Błędne użycie parafrazy.
  • Błędne użycie zasady 3 x TAK.

 

Jak mogę monitorować wdrażanie zaleceń audytu?

Po przeprowadzonym audycie, powinieneś otrzymać listę kontrolną, która pozwoli Ci na monitorowanie stanu wdrożenia zaleceń. Dodatkowo, aby mieć pewność, że handlowcy poruszają się prawidłowo po całym procesie sprzedaży, przygotowywana jest karta coachingowa, dzięki której można wychwycić każde odstępstwo od ustalonego procesu sprzedaży i zastanowić się, czy handlowiec powinien zmienić swój styl pracy, czy być może proces należy usprawnić w wybranym fragmencie.

Chcę przeprowadzić audyt sprzedaży i co dalej?

Jeżeli chcesz przeprowadzić audyt sprzedaży, to na pewno musisz znaleźć firmę, która go przeprowadzi. Możesz się zwrócić do naszego specjalisty.

kontakt
Proszę o kontakt w sprawie przeprowadzenia audytu sprzedaży.

Na co zwrócić uwagę szukając firmy, która ma przeprowadzić audyt sprzedaży?

Przede wszystkim kieruj się tymi złotymi zasadami:

  1. Osoba przeprowadzająca audyt musi być aktywna sprzedażowo, oraz musi mieć bardzo duże doświadczenie w tym obszarze. Audytorzy bez doświadczenia sprzedażowego często nie wiedzą o czym mówią i jest duże zagrożenie, że wyprowadzą Twoją firmę na manowce.
  2. Zweryfikuj, z jaką specyfiką sprzedaży miała do czynienia firma audytująca:
    • Sektor MŚP, czy duże firmy i korporacje.
    • Sprzedaż nakierowana na zamknięcie na pierwszym spotkaniu, czy prowadzenie wielomiesięcznych rozmów i negocjacji.
    • Na jakich systemach CRM pracowano.
    • Czy była to sprzedaż telefoniczna, czy terenowa.
    • Czy struktura działu sprzedaży była rozproszona po kraju, Europie, świecie, czy jest to sprzedaż z jednego miejsca.

 

Oceń treści na stronie:

lepiej być nie może!
dobry
nawet, nawet
mógłby być lepszy
słaby
 

Informacja nt. cookie

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie w menu przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies, oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia końcowego.
Dowiedz się więcej
Wiadmość została wysłana. Dziękujemy!
Dziękujemy- zadzwonimy do Ciebie
Dziękujemy- wyślij nam wiadomość